De Excel Consolidatie Add-in van Excellogisch maakt het mogelijk om gegevens uit verschillende Excel bestanden samen te voegen. Automatisch Excel bestanden samenvoegen heeft als voordeel dat u niet hoeft te knippen en plakken en fouten maakt.
Excel bestanden Samenvoegen
Indien u Excel bestanden heeft die in de basis gelijk zijn aan elkaar, alleen bijvoorbeeld informatie van een andere afdeling, kostenplaats of klant bevatten, dan kan een consolidatie tool deze excel bestanden samenvoegen.
Moeilijk te onderhouden verwijzingen in uw formules zijn niet meer nodig. De consolidatie tool verzameld de bestanden binnen een opgegeven directorie (eventueel incl. subdirectories) en een voorwaarde waaraan de bestandsnaam moet voldoen. Vervolgens kan opgegeven worden welk tabblad uit de bestanden gekopieerd dient te worden.
Maar er kan ook meer
De verwerking van uw bestanden kan alles omvatten wat u maar wilt, een paar voorbeelden:
- Verwijderen, verplaatsen of bestandsnaam aanpassen
- Tabbladen bij elkaar in één bestand plaatsen
- Gegevens ophalen en berekenen of verzamelen
- Wijzigingen maken
- Enzovoort…
Uiteraard kunnen combinaties of compleet nieuwe handelingen worden bedacht.
Ideaal voor bijvoorbeeld budgetteringen die per kostenplaats in verschillende bestanden worden gemaakt.
Handmatig bestanden openen, knippen en plakken is niet meer nodig
Interesse of benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Vraag een vrijblijvende offerte aan door contact op te nemen.